Select Language
English Finnish

Kirjoittaja Aihe: Kaali  (Luettu 1822 kertaa)

Maarit

• Moderaattori
  • Hero Member
  • Asioilla on taipumus järjestyä
Kaali
« : Huhtikuu 08, 2013, 17:01:56 »
Aami:
Kaalien kasvattaminen on pitkäkestoista puuhaa, joten ne voi kylvää jo nyt. Kaalinsiemenet itävät melko nopeasti. Kouliminen kannattaa suorittaa heti sirkkalehtien avauduttua, mikäli ei ole kylvänyt jo valmiiksi maitotölkkeihin tai vastaaviin reilun kokoisiin ja syvyisiin astioihin.

kaalitar
10.3.2012:
Kuinka alkuvaiheessa kaalin kasvuastian täytyy olla syvä, eli onko juuriston kasvu vahvaa ja nopeaa ? Itselläni on pari jättikaalin taimea kasvunsa alussa (kylvöpoteissa) joten syvään astiaan siirtoaikataulu kiinnostaa.

Tuija
19.3.2012 :
Hei kaalitar, kyllä kaali kannattaa vaihtaa isompaan astiaan sillä juurten kasvu on todella voimakasta, juuria on myös hyvä sekoittaa ja katkoakkin jos ne ovat alkaneet kiertyä ruukun pohjalle, kaali ei moisesta hätkähdä ollenkaan.

Aami
19.3.2012 :
Olen viimeiset puoli vuotta kohta yrittänyt kaalia kasvattaa. Kylvöjä on siis ollut useampi yritys huonolla ja tosihuonolla menestyksellä. Sen mihin itse nyt kiinnitin huomiota viimeeksi oli juuri se, että heti sirkkalehtien avauduttua isompaan (n. 10cm) ruukkuun koulitut taimet kasvoi paremmin kuin matalampaan jätetyt. No, uusi kylvös lähtee vielä tällä viikolla useampaakin lajia.

kaalitar
1.4.2012 :
Saa nähdä miten noille kaalin taimille käy. Sopivan kasvupaikan löytäminen on aika haastavaa koska ne kai tykkäävät viileästä ja valoisasta ympäristöstä. Valoa saa lisättyä valaisimella mutta se viileä paikka ei meinaa onnistua. No sen näkee miten ne normaalissa sisälämmössä kasvavat vai näivettyvätkö pois. En ole tavallistakaan keräkaalia koskaan ennen laittanut joten tämä on ihan uutta minulle.