Select Language
English Finnish

Kirjoittaja Aihe: Maissi  (Luettu 1899 kertaa)

Maarit

• Moderaattori
  • Hero Member
  • Asioilla on taipumus järjestyä
Maissi
« : Huhtikuu 08, 2013, 16:59:24 »
Mikael:
Elikkä koska laittais maissin itämään? Avomaalle taimet kun halla antaa myöten.

Tuija
31.3.2012 :
Järkevänä ihmisenä kannattaa odotella vielä vähän aikaa, minä vähemmän järkevänä ihmisenä laitoin jo itämään.
Maissin taimet kasvavat tosi nopeasti pituutta, joten niiden kanssa on äkkiä pulassa jos niitä ei pääse ulos istuttamaan, minä ajattelin kasvattaa niitä vähän isommissa ruukuissa ja tulen sitten toukokuun loppupuolella taas särkemään selkäni ja ylisuuret maissintaimet siirrellessäni niitä lopulliselle kasvupaikoilleen, joten suosittelen aloittamaan ne max.kuukausi ennen ulosistutusta :)

Mikael
1.4.2012 :
Hyvä kiitokset! Ei aleta hätäilemään (on niin heikko selkä, mut ei kyl järkeekään löydy)

Nuu
30.5.2012 :
Meinaan kokeilla maissin kasvatusta, siemenet vielä laittamatta kummiskin. Suorakylvö voisi toimia tässä vaiheessa kevättä, mutta kuinka hallanarka maissi on ? Entäs tarvitseeko se tukikepin vai onko niin vankka varreltaan että pärjää omillaan ?

Tuija
30.5.2012 :
Kyllä maissit on suojeltava hallan varalle ja maissit tarvitsevat tukea koska ne kasvavat todella pitkiksi ja niiden isot lehdet ottavat tuulta kovasti vastaan... kyllähän se varsi on tosi vahva mutta itse en ole riskeerannut maissejani kasvattamalla niitä ilman tukea.

Nuu
30.5.2012 :
Kiitos tiedoista. Osaatko vielä kertoa millainen juuri sillä on, eli onko pinnalla vai meneekö paaluna syvälle maahan?

Maija K
30.5.2012 :
Semmoinen juuritusukka pinnalla