Select Language
English Finnish

Kirjoittaja Aihe: Pitkä meloni eli kakri  (Luettu 1853 kertaa)

Maarit

• Moderaattori
  • Hero Member
  • Asioilla on taipumus järjestyä
Pitkä meloni eli kakri
« : Huhtikuu 08, 2013, 16:54:38 »
Nuu:
Milloin se pitkä meloni eli kakri pitäisi laittaa itämään? Olen vielä vähän pidätellyt aloituksen kanssa mutta toisaalta pitäisi ehtiä ne siemenet kypsyttämään jotta niitä saa sitten kerättyä jakoon, joten aloin miettimään joko olisi aika. Mites muut, vieläkö odottelette ?

Tuija
12.4.2012 :
Kasvatin sitä viime kesänä aivan samoin menetelmin kuin kasvihuonekurkkua, joten idätin sen vasta toukokuun puolella ja hedelmä kerkesi kypsyä ihan hienosti... tosin siemeniä en voinut ottaa hedelmästä, sillä samassa kasvihuoneessa oli myös kurkkua kasvamassa ja nämä kasvit risteytyvät helposti keskenään. Hedelmän tukemiseen kannattaa kiinnittää erityistä huomiota, sillä se on yllättävän painava :)
Nim. katkennut kanta :D

aami
12.4.2012 :
Hmm. Tekisi mieli kokeilla. Tarttis miettiä sille(kin!) paikka. Loppuu tila, hjälp!

Maija K
12.4.2012 :
Komppaan Tuijaa tuossa tukemisessa sillä hedelmä romahti viime vuonna alas. Herkkä oli myös härmälle.

Nuu
8.5.2012 :
Kylvin siemenet tänään, kahdesta eri lähteestä olevia siemeniä meni multiin.

Jensson
12.6.2012 :
Kertokaas, minkälainen kasvutapa tällä on tarkemmin ottaen? Kiipeääkö itse vai tuetaanko tukeen tai säleikköön kiinni. Voi kai kasvattaa myös maata pitkin,vai? Kuinka pitkäksi taimi kasvaa about?

Tuija
14.6.2012 :
Kakri on aivan samanlainen kasvatettava kuin kasvihuonekurkku, olen tukenut narujen avulla sitä kiipeämään ylöspäin tukikeppien kera, mutta nyt vähän myöhäjunassa hokasin että esim. raudoitusverkko olisi tosi hyvä kakrin tueksi, se olisi jo tarpeeksi jämäkkä hedelmän painoa ajatellen, aina hyvät ideat tulee mieleen liian myöhään :D
Luulisin että maata pitkin kasvaessaan hedelmää on tosi vaikeaa nostaa tarpeeksi ylös rikkomatta itse kasvia, sillä hedelmän on päästävä roikkumaan kasvaakseen pituutta.

Jensson
14.6.2012 :
Kiitos vastauksesta! Mulle toi raudoitusverkko-idea tuli ihan hyvään saumaan, ehtii vielä hyvin virittelemään.