Select Language
English Finnish

Kirjoittaja Aihe: Kurpitsan "nostovekotin"  (Luettu 43 kertaa)

Urmas

• Newbie
  • *
Kurpitsan "nostovekotin"
« : Syyskuu 13, 2017, 14:34:00 »
Onko kenelläkään tietoa saako mistään valmiina ostettua tai tilattua sitä vehettä millä kisoissakin kurpitsoita nostetaan? Tahtoo olla vahvat apumiehet vähissä ja muutenkin olis kätevä nostaa traktorilla vaikka yksin. Jo satakiloisenkin kanssa on käsin kantamalla äheltämistä.
Voishan sen askarrella itekin jos hitsais sen ylähäkkyrän mistä liinat lähtee ja esim. kuormaliinoista ompelis hihnat. Helpommalla vaan pääsis jos valmiina sais jostain.

Maarit

• Moderaattori
  • Hero Member
  • Asioilla on taipumus järjestyä
Vs: Kurpitsan "nostovekotin"
« Vastaus #1 : Syyskuu 13, 2017, 17:43:40 »
En tiedä mistä se yhdistyksen nostorengas on hankittu. Otski teki itselleen oman nostorenkaan silloin kun hän kasvatti jättikurpitsoita. Oletan että hänellä se edelleen on. Voisit kysyä myisikö hän sen sinulle ? En tosin tiedä meinaako hän vielä joskus kasvatella jättejä, joten voi olla että pitää sen itsellään kummiskin varalla ?

Luulen että aami on ollut yhdistyksen hallituksessa silloin kun se nostorengas on hommattu. Voisit ehkä laittaa hänelle yksityisviestin ja kysyä muistaako hän hankintapaikkaa ? Hyvinhän voi olla että se yhdistyksenkin nostorangas on itse tehty. Senkin tiedon saisi varmaan aamilta jos asia niin on.

Juso on kolmas jolta saattaisi tietoa löytyä siitä nostorenkaan hankintapaikasta / onko se itse tehty.  Hänellekin voi laittaa yksityisviestin.
Kukaan noista kolmesta ei aktiivisesti enää täällä foorumilla käy, mutta yksityisviestistä menee ilmoitus sähköpostiin joten viesti joka tapauksessa jokaisen tavoittaa.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 13, 2017, 17:48:43 kirjoittanut Maarit »

marjamäki

• Newbie
  • *
Vs: Kurpitsan "nostovekotin"
« Vastaus #2 : Syyskuu 14, 2017, 23:11:58 »
Kuva vekottimesta löytyy varmaan tuolta nettisivuilta. Se käteen ja metallimiesten juttusille, jotka hitsaa sellasen sitten seuraavaks autopurkamolle josta turvavyötä ja nämä kädessä edelleen matka jatkuu esim. verhoilijalle joka ompelee nuo vyöt kiinni lenkilleen. Vyölenkit pujotetaan siihen metallihäkkyrään ja alalenkkiin köysi. Eipä se tehdaskampe taida olla, mutta hyvin toimii.